måndag 25 april 2011

Lundberg påskprotesterar





















Snart dags att ge sig iväg för att delta i kyrkans manifestation för drabbade av nya sjukförsäkringssystemet eller "görlivetsurtförfolksomintekanjobbalinjen" som jag kallar det. Det är möjligt att någonting kommer att bli bättre när de nya reglerna som regeringen utannonserat införs men jag tycker spontant det mest ser ut som ett desperat försök att tysta kritiken och in i det sista rädda vad som var en dålig idé från början.

Hur som helst känner jag att det är viktigt för mig att delta i manifestationen eftersom jag tjatat så mycket om det där och jag tänker fortsätta slåss för det tills vi verkligen har fått tillbaka ett mer mänskligt system...

I övrigt hoppas jag att ni alla haft en fin påsk! Själv har jag varit duktig och jobbat mycket men också lyckats knyta några nya spännande kontakter som kan ge nya öppningar. Sånt gillar vi!

Puss på er alla!

/Dick

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar