onsdag 30 mars 2011

Lundberg skriver på en låt mot kärnkraft

Senaste tidens uppmärksamhet kring kärnkraftsfrågan och svenska vetabättreelitens dementimaskin som försöker lugna massorna med detkanintehändahär och strålningenärintesåfarlig gav mig en ny sång som jag och Emma Hedberg sedan har hjälpts åt att färdigställa. Jag kan känna att det händer så mycket omkring oss just nu följt av ett visst mått dåligt samvete för att jag inte orkar sätta mig in i allt som når mig, men jag tänker att man får välja sina strider. Miljöfrågor har alltid varit viktigast för mig och därför hamnar mycket av mitt fokus på det här. När Sverige gick till val i september 2010 gjorde jag en allsång för en rödgrön regering och den såg ut så här:



När nu nya sången börjar närma sig färdigt skick överväger jag att göra samma sak, dvs skicka runt till ett gäng musikerkollegor för att få en stor och stilig kör och lite mer tyngd bakom texten. Jag har inte bestämt mig riktigt. Vad som är klart är hur som helst piano, trummor och det mesta av leadsången samt en körstämma och jag lovar att ni får höra den så snart den är klar. Jag jobbar också på något av en remake av mitt internetalbum "Jason tar av sig sin mask" och materialet är nästan helt klart att publicera. En del inspelningar är sig lika, medan andra är rejält omarbetade. Till det bättre, tycker jag. Bland annat har jag lagt om trummorna med mitt nya digitala trumset (tidigare var det programmerade trummor på någon låt, cajuntruma på ett par andra) och gjort om kring hälften av sångpåläggen. Emma har också hjälpt mig att arrangera och spela om några av pianoarren. Ett rejält lyft om ni frågar mig! Den gamla utgåvan är av den anledningen nedplockad för flera veckor sedan, även om den ännu ligger kvar på bland annat Spotify.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar